(0) € 0,00

U hebt niets in uw winkelwagen.

section

Retouren en Omruilingen

U kunt uw aankoop tot aan 30 dagen na de dag dat u de gehele bestelling heeft ontvangen ongedaan maken. Dit kunt u doen door binnen deze termijn de artikelen retour te sturen, of door ons binnen deze termijn op de hoogte te brengen dat u een artikel wenst te retourneren. Indien u ons vooraf op de hoogte brengt, heeft u vanaf dat moment nog 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren.

U kunt uw artikelen retour sturen of ruilen als:

1. u verklaring is bijgevoegd waaruit blijkt dat u de aankoop ongedaan wenst te maken;
2. de artikelen niet gedragen zijn: passen mag natuurlijk wel;
3. de prijskaartjes aangehecht zijn (hetis niet nodig om deze te verwijderen. Indien deze zijn verwijderd kan dit waardevermindering ten
gevolg hebben waar u aansprakelijk voor kan zijn);
4. u de artikelen op de juiste manier heeft opgestuurd en de juiste portokosten heeft betaald / dan wel de retoursticker op de juiste wijze
op het pakket heeft geplakt;

ARTIKELEN RETOURNEREN

  • Vul het retourformulier in en voeg het bij het pakket.
  • Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking.
  • In het pakket vindt u een retoursticker. Met behulp van deze sticker kunt u het pakket kosteloos retour zenden via een DHL Parcelshop (enkel beschikbaar vanuit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Finland en Zweden). U vindt de dichtstbijzijnde Parcelshop via: www.dhlparcel.nl of www.dhlparcel.be
  • Zit er geen sticker in het pakket? Stuur dan een e-mail naar: returns@yoek.com
  • Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat u op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met het zelfde middel als waarmee u de aankoop heeft gedaan, tenzij u met een andere methode instemt. Voor de terugbetaling rekenen wij in ieder geval geen kosten. Indien u uw volledige bestelling retourneert ontvangt u tevens de eventuele verzend-en transactiekosten van ons terug.

YOEK kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geretourneerde items. Verpak en sluit uw retourzending zorgvuldig.

RUILEN
Wilt u een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Stuur dan een mail naar onze klantenservice: returns@yoek.com
Als het artikel op voorraad is, krijgt u dit gratis thuisgestuurd zodra we uw retourzending hebben ontvangen. De eerste keer ruilen voor een andere maat is gratis, mocht u het een tweede keer retour willen sturen dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. U kunt zelf kiezen met welk postbedrijf u het pakket terugstuurt. Wilt u het pakket terugsturen via DHL, dan dient u uw zending online aan te melden.
Wilt u een ander artikel ontvangen? We vragen u dan een nieuwe bestelling te plaatsen. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen dan binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending terugbetalen.

HERROEPINGSRECHT

U heeft het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te ontbinden (herroepingsrecht).
Deze termijn mag u gebruiken om het artikel te passen, te bekijken en te beoordelen, tenzij anders vermeld. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:

  •  Waarop u het artikel ontvangen hebt
  •  Bij meerdere artikelen in één bestelling; op het moment waarop alle artikelen ontvangen zijn

Nadat u gebruik heeft gemaakt van je herroepingsrecht heeft u 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen naar ons. Je kunt ook het Modelformulier voor herroeping gebruiken om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet, maar gebruik van dit formulier is niet verplicht.

Gratis retourneren met DHL retourservice binnen Nederland
Lever uw pakket gratis in bij een DHL-punt en maak hierbij gebruik van de voorgedrukte retoursticker die bij de bestelling zit. Een DHL-punt bij u in de buurt is te vinden via de locatiewijzer van DHL op www.dhlparcel.nl
Retourvoorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):

  • Het artikel compleet is, inclusief de labels
  • In de originele staat en verpakking

Om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht, is het voldoende om de te retourneren artikelen met een retourformulier en deze gratis te versturen via de DHL retourservice (alleen binnen Nederland) Je kunt ook door het invullen van het herroepingsrecht-formulier aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. U bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Zodra uw retourzending is ontvangen en gecontroleerd,of u kunt aantonen dat het retourpakket verzonden is - doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat de herroeping aan ons is gemeld - krijgt u het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten terug. U ontvangt het bedrag terug via de betaalmethode die u bij de bestelling hebt gebruikt.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Als u nog verdere vragen heeft over de verzending en de verwerking van uw bestelling, kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

 

KLACHT MELDEN

Het team van Yoek doet haar uiterste best om u zo snel en goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. 
We besteden veel zorg aan de ontwikkeling en kwaliteit van onze producten en het verlenen van een perfecte, persoonlijke service. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn, dan vragen wij dit zo snel mogelijk bij ons te melden.

U kunt een e-mail sturen naar fashionadvisor@yoek.com  of contact opnemen via het contactformulier. Omschrijf de klacht zo nauwkeurig mogelijk, eventueel voorzien van een foto en een beschrijving, inclusief de aankoopdatum en eventueel bestelnummer. Wij zullen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen reageren op uw schrijven en hoe we uw klacht zullen afhandelen. U ontvangt geen automatisch ontvangstbevestiging van uw melding.  Indien u een klacht heeft over een item van Yoek, aangeschaft bij één van onze verkooppunten, dan verzoeken wij u contact op te nemen met het desbetreffende verkooppunt.

Bent je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel ( www.sgc.nl).Tevens kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/

GARANTIE

Garantie heb je alleen bij een gegronde klacht. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door;
• beschadiging door opzet, of door nalatigheid ( bijvoorbeeld was-, val en/of stootschade)
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
• normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Neem voordat je het artikel retour stuurt, contact met ons op via fashionadvisor@yoek.nl

 

  

web-monitoring-ok