Retouren en Omruilingen

 

U kunt uw aankoop tot aan 30 dagen na de dag dat u de gehele bestelling heeft ontvangen ongedaan maken. Dit kunt u doen door binnen deze termijn de artikelen retour te sturen, of door ons binnen deze termijn op de hoogte te brengen dat u een artikel wenst te retourneren. Indien u ons vooraf op de hoogte brengt, heeft u vanaf dat moment nog 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren. Ons retouradres: Yoek BV, Venenweg 19, 1161 AK Zwanenburg, Nederland.

U kunt uw artikelen retour sturen of ruilen als:

  1. uw verklaring is bijgevoegd waaruit blijkt dat u de aankoop ongedaan wenst te maken;
    2. de artikelen niet gedragen zijn, passen mag natuurlijk wel (indien u de artikelen draagt en daarmee dus verder gaat dan nodig is voor de beoordeling van de artikelen kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar u aansprakelijk voor kan zijn);
    3. de prijskaartjes aangehecht zijn (het is niet nodig om deze te verwijderen. Indien deze zijn verwijderd kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar u aansprakelijk voor kan zijn);
    4. u de artikelen op de juiste manier heeft opgestuurd en de juiste portokosten heeft betaald / dan wel de retoursticker op de juiste wijze op het pakket heeft geplakt (indien dit niet het geval is kunnen wij de portokosten bij u in rekening brengen);

 

ARTIKELEN RETOURNEREN

  • Vul bij voorkeur het retourformulier (of een andere ondubbelzinnige verklaring) in en voeg het bij het pakket.
  • Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking.
  • In het pakket vindt u een retoursticker. Met behulp van deze sticker kunt u het pakket kosteloos retour zenden via een DHL Parcelshop (enkel beschikbaar vanuit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Finland en Zweden). U vindt de dichtstbijzijnde Parcelshop via: www.dhlparcel.nl of www.dhlparcel.be. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. 
  • Zit er geen sticker in het pakket? Stuur dan een e-mail naar: returns@yoek.com
  • Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat u op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met het zelfde middel als waarmee u de aankoop heeft gedaan, tenzij u met een andere methode instemt. Voor de terugbetaling rekenen wij in ieder geval geen kosten. Indien u uw volledige bestelling retourneert ontvangt u tevens de eventuele verzend-en transactiekosten van ons terug.

YOEK kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geretourneerde items. Verpak en sluit uw retourzending zorgvuldig.

LET OP: Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken worden niet geaccepteerd. Indien we één van deze items toch retour ontvangen, zullen we het weer terugsturen en de verzendkosten in mindering brengen op het retourbedrag.

 

RUILEN
Wilt u een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Stuur dan een mail naar onze klantenservice: returns@yoek.com
Als het artikel op voorraad is, krijgt u dit gratis thuisgestuurd zodra we uw retourzending hebben ontvangen. De eerste keer ruilen voor een andere maat is gratis, mocht u het een tweede keer retour willen sturen dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. U kunt zelf kiezen met welk postbedrijf u het pakket terugstuurt.  
Wilt u een ander artikel ontvangen? We vragen u dan een nieuwe bestelling te plaatsen. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, dan binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

HERROEPINGSRECHT

U heeft het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te ontbinden (herroepingsrecht).
Deze termijn mag u gebruiken om het artikel te passen, te bekijken en te beoordelen, tenzij anders vermeld. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:

  •  Waarop u het artikel ontvangen hebt
  •  Bij meerdere artikelen in één bestelling; op het moment waarop alle artikelen ontvangen zijn

Nadat u gebruik heeft gemaakt van je herroepingsrecht heeft u 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen naar ons. U kunt ook het Modelformulier voor herroeping gebruiken om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet, maar gebruik van dit formulier is niet verplicht. Uitgesloten van herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. 

Gratis retourneren met DHL retourservice binnen Nederland
Lever uw pakket gratis in bij een DHL-punt en maak hierbij gebruik van de voorgedrukte retoursticker die bij de bestelling zit. Een DHL-punt bij u in de buurt is te vinden via de locatiewijzer van DHL op www.dhlparcel.nl. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. 

Retourvoorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):

  • Het artikel compleet is, inclusief de labels
  • In de originele staat en verpakking

Om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht, is het voldoende om de te retourneren artikelen met een retourformulier en deze gratis te versturen via de DHL retourservice (alleen binnen Nederland) Je kunt ook door het invullen van het herroepingsrecht-formulier aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. U bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat u op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. U ontvangt het bedrag terug via de betaalmethode die u bij de bestelling hebt gebruikt.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Als u nog verdere vragen heeft over de verzending en de verwerking van uw bestelling, kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

 

KLACHT MELDEN

Het team van Yoek doet haar uiterste best om u zo snel en goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. 
We besteden veel zorg aan de ontwikkeling en kwaliteit van onze producten en het verlenen van een perfecte, persoonlijke service. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn, dan vragen wij dit zo snel mogelijk bij ons te melden.

U kunt een e-mail sturen naar fashionadvisor@yoek.com  of contact opnemen via het contactformulier. Omschrijf de klacht zo nauwkeurig mogelijk, eventueel voorzien van een foto en een beschrijving, inclusief de aankoopdatum en eventueel bestelnummer. Wij zullen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren op uw schrijven en hoe we uw klacht zullen afhandelen. U ontvangt geen automatisch ontvangstbevestiging van uw melding. Indien u een klacht heeft over een item van Yoek, aangeschaft bij één van onze verkooppunten, dan verzoeken wij u contact op te nemen met het desbetreffende verkooppunt.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

GARANTIE

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Deze garantie geldt niet wanneer sprake is van: 

• beschadiging door opzet, of door nalatigheid ( bijvoorbeeld was-, val en/of stootschade)
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
• normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Neem voordat u het artikel retour stuurt, contact met ons op via fashionadvisor@yoek.nl