(0) € 0,00

U hebt niets in uw winkelwagen.

Contact ons: +31(0) 20 388 25 80

section

Veelgestelde Vragen (FAQ)

Online winkelen

In welke landen levert YOEK?

Op dit moment levert YOEK in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, België, Rusland, de Verenigde Staten, Monaco, Portugal, Griekenland, Luxemburg, Australië, Canada, Mexico en Zwitserland.

Hoe kan ik online winkelen bij YOEK?

Online winkelen bij yoek.nl doet u zo!

1. Kies de producten die u wilt kopen (jacks, jassen, jurken enzovoort). Kies een maat en een kleur en voeg de artikelen toe aan uw winkelwagen. Vervolgens kunt u verdergaan met winkelen of afrekenen.

2. Als u verder wilt gaan met winkelen, herhaalt u de instructies onder stap 1. Wilt u afrekenen, klik dan op 'Doorgaan naar Kassa'.

3. Controleer de inhoud van uw winkelwagen en vul eventueel een kortingscode in. Geef aan naar welk land de artikelen moeten worden verzonden. Vul uw gegevens in,controleer of deze juist zijn en klik op 'Doorgaan naar Kassa'.

4. Heeft u nog geen account? U kunt een bestelling plaatsen als gast of een account aanmaken. Maak een keuze en klik op 'Doorgaan'. Heeft u al een account? Vul uw gegevens in en klik op 'Inloggen'.

5. Als u nog geen account heeft of een bestelling wilt plaatsen als gast, vul dan al uw gegevens in en klik op 'Doorgaan'. Heeft u al een account, controleer dan uw gegevens en klik op 'Doorgaan'.

6. Bevestig uw bestelling. Vink aan dat u de algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd, en klik op 'Doorgaan'.

7. Kies een betaalmethode: iDEAL, Klarna, PayPal, Visa, Mastercard, American Express of bankoverschrijving.

8. De bestelling is geplaatst, bedankt! U krijgt een e-mail met een bevestiging van uw bestelling.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, gaat u naar Mijn account en klikt u op 'Wachtwoord vergeten?'.Voer hier uw e-mailadres in; we sturen u dan een nieuw wachtwoord toe. Heeft u geen e-mail ontvangen? Mail dan naar fashionadvisor@yoek.com.

Welke maat moet ik kiezen?

Om te bepalen welke maat u heeft, kunt u ons maattabel gebruiken. Heeft u vragen over de juiste maat en de juiste pasvorm? Dan kunt u terecht bij onze Fashion Advisor.

Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet meer op voorraad is?

We proberen onze voorraden in ons winkelsysteem zo efficiënt en nauwkeurig mogelijk te beheren. Het kan heel af en toe voorkomen dat een artikel uitverkocht is, maar de voorraad nog niet meteen is bijgewerkt. Als dit het geval is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om te bespreken wat er mogelijk is.

Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?

Nee, het is helaas niet mogelijk om bestellingen te combineren of artikelen toe te voegen aan bestaande bestellingen. Heeft u twee bestellingen geplaatst, dan proberen wij deze samen te verzenden.

Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen een bestelling niet meer ergens anders heen sturen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat u altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment.

Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, krijgt u van ons per e-mail een bevestiging dat we deze hebben ontvangen. Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van uw creditcard maatschappij.

Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen.

Als u een aantal seconden na het bestellen geen bevestiging heeft ontvangen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

• Uw e-mailaanbieder ziet onze automatische mails als spam en heeft deze mogelijk verwijderd. Controleer uw spambox.
• U heeft een typfout gemaakt bij het invullen van uw e-mailadres.

Heeft u geen bevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik een bestelling annuleren?

We verwerken uw bestelling normaal gesproken binnen één werkdag. Mocht uw bestelling nog niet verzonden zijn, neem dan contact met ons op om te vragen of het mogelijk is om de bestelling te annuleren.

 

Betaling

Waarmee kan ik bij YOEK betalen?

Wij accepteren Visa, MasterCard, American Express, PayPal, iDEAL, Klarna en bankoverschrijving. Zodra onze betaalprovider uw betaling heeft geaccepteerd, is uw bestelling bevestigd. Vervolgens krijgt u via e-mail een bevestiging van uw bestelling. Klik hier voor meer informatie over de betalingsmogelijkheden.

Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, krijgt u per e-mail de bevestiging dat deze is ontvangen. Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van uw creditcard maatschappij. 

Is betalen via internet veilig?

Betalen via internet is net zo veilig als internetbankieren. YOEK gebruikt dezelfde protocollen en beveiligingsmaatregelen als banken..

Is het veilig om mijn creditcard online te gebruiken bij YOEK?

Bij YOEK vinden we uw online-veiligheid erg belangrijk. We gebruiken daarom de nieuwste SSL-encryptietechnologie, zodat we uw persoonsgegevens en creditcardgegevens veilig kunnen opslaan en verwerken in onze systemen. Alle bestellingen worden verwerkt via een beveiligd betalingssysteem. Daarnaast controleren we voor uw veiligheid of het factuuradres dat u heeft opgegeven overeenkomt met het adres dat bij uw creditcardaanbieder in het systeem staat.

Als extra beveiliging hebben sommige creditcardbedrijven, zoals Visa en MasterCard, een beveiligingscode geïntroduceerd. Deze code moet u elke keer invullen wanneer u bij YOEK bestelt, om te voorkomen dat uw creditcard op onrechtmatige wijze wordt gebruikt. Wilt u gebruik maken van deze optie, dan moet u dit eerst aanvragen en instellen bij uw creditcardaanbieder.

Verzending en verwerking

Wat zijn de verzendkosten?

Zie voor het overzicht van de verzendkosten de pagina Verzendinformatie op de website.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Zodra de financiële transactie voor uw bestelling is afgerond, streven we ernaar om uw bestelling binnen één werkdag te versturen. U krijgt van Yoek een e-mail met de status van uw bestelling. Hierin staat een track & trace-code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen, controleer dan uw junk- of spambox.

Zie voor het overzicht van leverdagen Verzendinformatie op de website.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Jazeker. U kunt bij het registreren een ander bezorgadres opgeven, bijvoorbeeld een werkadres of het adres van familie of vrienden.

Bezorgt YOEK bij postbussen of expediteurs?

Nee, we kunnen bestellingen niet bezorgen bij postbussen of expediteurs.

Kan YOEK op meerdere adressen tegelijk bezorgen?

Helaas niet. U kunt per bestelling slechts één bezorgadres gebruiken. Als uw bestelling cadeaus bevat, of artikelen die naar andere adressen moeten worden gestuurd, moet u voor elk adres een aparte bestelling plaatsen.

Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen een bestelling niet meer ergens anders heen sturen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat u altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Als uw bestelling is verzonden, krijgt u per e-mail een bevestiging met de verzendgegevens en een volgnummer. Hiermee kunt u de status van de verzending volgen.

Is mijn pakket verzekerd?

Alle artikelen zijn gedurende de verzending van YOEK naar het bezorgadres verzekerd tegen diefstal en onopzettelijke beschadiging. De dekking vervalt zodra de artikelen zijn geleverd op het opgegeven bezorgadres en zodra ervoor is getekend.Als de doos bij levering beschadigd is, raden we u aan om het pakket te weigeren of om bij het zetten van uw handtekening aan te geven dat u een beschadigde doos heeft aangenomen. We stellen het op prijs als u dit bij ons meldt.

Moet ik bij bezorging voor mijn bestelling tekenen?

Gezien de waarde van de producten hebben we voor alle bestellingen een afleverbewijs nodig. Dat betekent dat we pakketten niet mogen bezorgen zonder handtekening.

Retouren en omruilingen

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Ja, u kunt uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst retour sturen en ruilen.

U kunt uw artikelen retour sturen of ruilen als:
1. u een retourruilformulier heeft bijgevoegd;
2. de artikelen niet gedragen zijn en de Yoek-labels er nog aan zitten;
3. u de artikelen op de juiste manier heeft opgestuurd en de juiste portokosten heeft betaald / dan wel de retoursticker op de juiste wijze op het pakket heeft geplakt.

Artikelen retourneren
Vul het retourformulier in en voeg het bij het pakket.
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking.
In het pakket vindt u een retoursticker. Met behulp van deze sticker kunt u het pakket kosteloos retour zenden via een DHL Parcelshop (enkel vanuit Nederland, België, Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland). U vindt de dichtstbijzijnde Parcelshop via: www.dhlparcel.nl of www.dhlparcel.be.
Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het bedrag uiterlijk binnen 10 dagen, nadat Yoek uw retour ontvangen heeft. 
Dit gebeurt via dezelfde betaalwijze als gekozen bij het bestellen.
YOEK kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geretourneerde items. Verpak en sluit uw retourzending zorgvuldig.
Zit er geen sticker in het pakket? Stuur dan een e-mail naar: fashionadvisor@yoek.com.
.

Ruilen
Wilt u een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Stuur dan een mail naar onze klantenservice: fashionadvisor@yoek.com
Als het artikel op voorraad is, krijgt u dit gratis thuisgestuurd zodra we uw retourzending hebben ontvangen. De eerste keer ruilen voor een andere maat is gratis. 
Wilt u een ander artikel ontvangen? Plaats dan een nieuwe bestelling. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen dan binnen tien dagen na ontvangst van de retourzending terugbetalen.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Jazeker. Alle artikelen die u bestelt in de e-shop van YOEK vallen onder ons 'Contract voor verkopen op afstand'. U kunt uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst retour sturen. Na 30 dagen is de aankoop echter definitief.

Als u een artikel wilt ruilen, vul dan het retour- en ruilformulier in dat bij uw pakket zit, of stuur ons een e-mail.

Nadat het geretourneerde artikel is ontvangen en gecontroleerd, sturen we u zo snel mogelijk een nieuw artikel toe, meestal dezelfde dag nog. Als het betreffende artikel niet op voorraad is, wordt uw verzoek tot ruilen automatisch een retourverzoek. De prijs van het product wordt dan - exclusief verzendkosten - zo snel mogelijk geretourneerd, maar uiterlijk 30 dagen na de retourzending.

De eerste keer ruilen voor een andere maat of kleur is gratis; bij elk volgende ruilverzoek moeten we helaas wel verzendkosten in rekening brengen. Wilt u een ander artikel ontvangen? Plaats dan alstublieft een nieuwe bestelling. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen dan binnen tien dagen na ontvangst van de retourzending terugbetalen.

U kunt de volgende artikelen niet ruilen:

artikelen die niet in oorspronkelijke staat en/of verpakkingsstaat zijn;

artikelen zonder de speciale hangtag;

gedragen of gebruikte artikelen.

We verkopen geen gebruikte artikelen, en we accepteren geen artikelen wanneer er indicaties zijn dat deze zijn gebruikt. In dat geval wordt het artikel teruggestuurd naar de koper. YOEK is niet verantwoordelijk voor artikelen die niet volgens de bovenstaande instructies worden geretourneerd.

Let op: YOEK aanvaardt geen aansprakelijkheid voor geretourneerde goederen. Zorg dat u uw retourzending veilig inpakt en verzegelt, waar mogelijk in de oorspronkelijke verpakking. We raden aan om uw retourzending te versturen via een bedrijf waarbij u een volgnummer krijgt, zodat uw bestelling niet zoekraakt.

Hoe krijgt u uw geld voor een geretourneerd artikel terug?

Als het geretourneerde artikel is ontvangen en gecontroleerd, wordt de prijs van het product - exclusief verzendkosten - zo snel mogelijk geretourneerd, maar uiterlijk 30 dagen na de retourzending. Dit gebeurt via dezelfde betaalwijze als gekozen bij het bestellen.

Moet ik bij het retourneren van mijn bestelling zelf de verzendkosten betalen?

Nee, mocht het pakket binnen Nederland verzonden zijn, dan vindt u in het pakket een retourformulier met daarop een retoursticker, waarmee u uw pakket gratis kunt retourneren (enkel vanuit Nederland, België, Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland). Plak de sticker over de originele adressticker heen om misverstanden te voorkomen.

Let op: YOEK aanvaardt geen aansprakelijkheid voor geretourneerde goederen. Zorg dat u uw retourzending veilig inpakt en verzegelt, waar mogelijk in de oorspronkelijke verpakking. We raden aan om uw retourzending te versturen via een bedrijf waarbij u een volgnummer krijgt, zodat uw bestelling niet zoekraakt.

Krijg ik het volledige bedrag van mijn bestelling terug?

Het bedrag wordt teruggeboekt op de creditcard of betaalrekening van de oorspronkelijke koper, exclusief de verzendkosten.

Houd er rekening mee dat het 30 dagen kan duren voordat de terugbetaling op uw rekeningoverzicht verschijnt. 

Wanneer kan ik de terugbetaling voor geretourneerde artikelen verwachten?

Als het geretourneerde artikel is ontvangen en gecontroleerd, wordt de prijs van het product zo snel mogelijk geretourneerd, maar uiterlijk 30 dagen na de retourzending. We betalen u het totale bedrag voor de betreffende artikelen terug, minus de verzendkosten.

Betaalt YOEK de verzendkosten als ik een product wil ruilen?

Voor een andere maat of kleur hoeft u de verzendkosten niet zelf te betalen. Als u het artikel nogmaals ruilt, of meerdere keren, moet u de verzendkosten wel betalen. Wilt u een ander artikel ontvangen? Plaats dan een nieuwe bestelling. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen dan binnen tien dagen na ontvangst van de retourzending terugbetalen.

Overig

Hoe kan ik inloggen in mijn account?

U kunt inloggen via de knop Mijn account. U vindt deze knop aan de rechterkant van de pagina, in de bovenste horizontale navigatiebalk.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens veranderen?

U kunt inloggen via de knop Mijn account. Zodra u ingelogd bent, kunt u uw gegevens wijzigen. Mocht u problemen ondervinden, kunt u per e-mail contact met ons opnemen.

Blijven mijn persoonsgegevens privé?

U kunt er met een gerust hart vanuit gaan dat uw persoonsgegevens privé blijven en als vertrouwelijke gegevens worden behandeld. 
Om u aan te melden bij YOEK hebben we uw naam, postadres en e-mailadres nodig. YOEK kan uw contactgegevens gebruiken om u per e-mail te informeren over nieuwe producten en diensten. Wilt u deze berichten niet ontvangen, laat het ons dan weten.

Kan ik mijn verlanglijstje opslaan?

Jazeker. De artikelen die u op uw verlanglijstje zet, worden daar bewaard.

Waar kan ik actiecodes of een code van een cadeaukaart invullen?

U kunt deze code invullen in uw winkelwagen bij het veld 'Kortingscodes' en klik op 'Kortingscode toepassen'
Yoek Kortingscode.

In wat voor verpakking wordt mijn bestelling verzonden?

Uw bestelling wordt standaard ingepakt in luxe vloeipapier en geleverd in een kartonnen doos.

Hoe moeten producten van YOEK worden behandeld en gewassen?

Elk artikel heeft een eigen etiket met wasvoorschriften. Mocht u vragen hebben, neem dan contact op met de fashion advisor.

Kan ik me ook afmelden voor de YOEK-nieuwsbrief?

Ja, dat kan. Als u bent ingelogd op onze website, kunt u bij uw persoonlijke gegevens onder 'Nieuwsbrieven' aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen. U kunt zich ook afmelden voor nieuwsbrieven door in de nieuwsbrief op 'unsubscribe from this list' te klikken. U vindt deze link onderaan de nieuwsbrief.

Heeft YOEK een seizoensuitverkoop?

YOEK heeft een seizoensuitverkoop, net als offline-winkels. Zie hiervoor de knop 'Sale' in de bovenste navigatiebalk op onze homepage, tijdens de sale periode. Voor leuke koopjes gedurende het hele jaar, kunt u terecht in onze outlet. Houd er rekening mee dat YOEK niet kan garanderen dat de saleprijzen online hetzelfde zijn als in offline-winkels.

Wat zijn cookies? Moet ik me er zorgen over maken?

Een cookie is een stukje informatie dat uw browser opslaat op de harde schijf van uw computer. Cookies houden bij wat u op een website doet. YOEK gebruikt cookies om te zien hoe vaak u onze website bezoekt, wat u in uw winkelwagen doet en wat u eerder al heeft gekocht, en om u pagina's te laten zien die aansluiten bij uw voorkeuren. Cookies zijn bedoeld om u te helpen bij het winkelen; u hoeft zich er dus geen zorgen over te maken. De meeste browsers accepteren cookies automatisch, maar u kunt de instellingen van uw browser meestal wel aanpassen om die automatische acceptatie uit te zetten. Als u geen cookies wilt accepteren, kunt u de meeste functies op onze website gewoon blijven gebruiken. U kunt ook gewoon producten bij ons bestellen. Het gebruik van cookies is standaard in de branche.

Technische problemen met de website?

De YOEK-website zou het zonder problemen moeten doen. Komt u toch een fout tegen of is iets niet duidelijk, laat het ons dan weten.

Contact opnemen?

Heeft u nog vragen, of heeft u nog verdere hulp nodig, neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!

web-monitoring-ok