Veelgestelde Vragen (FAQ)

Online winkelen bij Yoek

In welke landen levert YOEK?

Op dit moment leveren wij in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Luxemburg, Monaco, Griekenland, Rusland, de Verenigde Staten, Canada, Australië, IJsland en Mexico.

 

 
Hoe kan ik online winkelen bij YOEK?

Online winkelen bij yoek.nl doet u zo!

1. Kies de producten die u wilt kopen (in de diverse categorieën vindt u jassen, jurken enz). Kies de kleur en de maat en klik op 'in winkelwagen' om de artikelen toe te voegen aan uw winkelwagen. Vervolgens kunt u of verdergaan met winkelen of afrekenen.

2. Als u verder wilt gaan met winkelen, herhaalt u de instructies onder de bovenstaande stap 1. 

3. Wilt u afrekenen, controleer dan de inhoud van uw winkelwagen en vul eventueel een kortingscode in, indien u hierover beschikt. Klik vervolgens op op 'Ga door naar afrekenen'. 

4. Vul in het volgende scherm uw gegevens in of log bovenaan in. Heeft u nog geen account? U kunt een bestelling plaatsen als gast of direct een account aanmaken (onderaan kunt het vakje 'Maak een account aan voor uw volgende bezoek' aanvinken). 

5. Als u nog geen account heeft of een bestelling wilt plaatsen als gast, vul dan al uw gegevens in onder '1. Factuuradres'. 

6. Bij '2. Verzending' kiest u een DHL verzendmethode. Er zijn drie opties; bezorging bij een DHL afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden). 

7. Bij '3. Betaling' kunt u uw gewenste betaalmethode selecteren; iDEAL, Klarna, Mastercard, Visa, PayPal, American Express, MisterCash, Sofort Banking, GiroPay, BankTransfer (bankoverschrijving), Maestro, ING HomePay, KBC/CBC en Belfius. 

8. Controleer uw bestelling aan de rechterzijde en klik op 'Plaats uw bestelling'

9. De bestelling is geplaatst, bedankt! U krijgt een e-mail met een bevestiging van uw bestelling.

 

 
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, gaat u naar Mijn account en klikt u op 'Wachtwoord vergeten?'. Voer hier uw e-mailadres in; we sturen u dan een nieuw wachtwoord toe. Heeft u geen e-mail ontvangen? Mail dan naar fashionadvisor@yoek.com.

 

 
Welke maat moet ik kiezen?

Om te bepalen welke maat u heeft, kunt u onze maattabel gebruiken. Yoek valt over het algemeen iets groter. Heeft u vragen over de juiste maat en de juiste pasvorm? Dan kunt u terecht bij onze Fashion Advisor. Of heeft u advies nodig bij het kiezen van een leuke outfit? Dan kunt u ook een aanvraag doen bij onze personal shopper.

 

 
Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet meer op voorraad is?

We proberen de voorraden in ons systeem zo efficiënt en nauwkeurig mogelijk te beheren. Het kan heel af en toe voorkomen dat een artikel uitverkocht is, maar de voorraad nog niet meteen is bijgewerkt. Als dit het geval is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om te bespreken wat de eventuele alternatieven zijn.

 

 
Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?

Nee, het is helaas niet mogelijk om bestellingen te combineren of artikelen toe te voegen aan bestaande bestellingen. Heeft u meerdere bestellingen geplaatst op dezelfde dag, dan doen wij onze uiterste best deze samen te verzenden.

 

 
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen het adres van een bestelling niet meer wijzigen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat u altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment.

 

 
Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, krijgt u van ons per e-mail een bevestiging dat we deze hebben ontvangen. Wanneer het bedrag precies wordt afgeschreven, is afhankelijk van uw creditcard maatschappij.

 

 
Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen.

Als u een aantal seconden na het bestellen geen bevestiging heeft ontvangen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

• Uw e-mailaanbieder ziet onze automatische mails als spam en heeft deze mogelijk verwijderd. Controleer uw spambox.
• U heeft een typefout gemaakt bij het invullen van uw e-mailadres.

Heeft u geen bevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.

 

 
Kan ik een bestelling annuleren?

We verwerken uw bestelling normaal gesproken binnen één werkdag. Mocht uw bestelling nog niet verzonden zijn, neem dan contact met ons op om te vragen of het mogelijk is om de bestelling te annuleren.

 


Betaling

Waarmee kan ik bij YOEK betalen?

Wij accepteren iDEAL, Klarna, Mastercard, Visa, PayPal, American Express, MisterCash, Sofort Banking, GiroPay, BankTransfer (bankoverschrijving), Maestro, ING HomePay, KBC/CBC en Belfius. Zodra onze betaalprovider Multisafepay uw betaling heeft geaccepteerd, is uw bestelling bevestigd. Vervolgens krijgt u per e-mail een bevestiging van uw bestelling. Klik hier voor meer informatie over de betalingsmogelijkheden.

 
Hoe weet ik dat YOEK mijn bestelling heeft ontvangen, en wanneer wordt mijn creditcard belast?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, krijgt u per e-mail de bevestiging dat deze is ontvangen. Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van uw creditcardmaatschappij. 

 
Is betalen via internet veilig?

Uiteraard! Betalen via internet is net zo veilig als internetbankieren. YOEK gebruikt dezelfde protocollen en beveiligingsmaatregelen als banken. Lees alle details in ons Privacybeleid.

 
Is het veilig om mijn creditcard online te gebruiken bij YOEK?

Bij YOEK hebben we uw en onze online veiligheid hoog in het vaandel staan. We gebruiken daarom de nieuwste SSL-encryptietechnologie, zodat we uw persoonsgegevens en creditcardgegevens veilig kunnen verwerken in onze systemen. Alle bestellingen worden verwerkt via een beveiligd betalingssysteem. Daarnaast controleren we voor uw veiligheid of het factuuradres dat u heeft opgegeven overeenkomt met het adres dat bij uw creditcardaanbieder in het systeem staat.

Als extra beveiliging hebben sommige creditcardbedrijven, zoals Visa en MasterCard, een beveiligingscode geïntroduceerd. Deze code moet u elke keer invullen wanneer u bij YOEK bestelt, om te voorkomen dat uw creditcard op onrechtmatige wijze wordt gebruikt. Wilt u gebruik maken van deze optie, dan moet u dit eerst aanvragen en instellen bij uw creditcardaanbieder. Lees alle details in ons Privacybeleid.


Verzending en verwerking

Wat zijn de verzendkosten?

Zie voor het overzicht van de verzendkosten de pagina Verzendinformatie op de website. In Nederland worden bij orders boven € 99,- geen verzendkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen buiten Nederland zijn de verzendkosten boven € 175,- gratis.

 
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Zodra de financiële transactie voor uw bestelling is afgerond, streven we ernaar om uw bestelling binnen één werkdag te versturen. U krijgt van Yoek een e-mail met de status van uw bestelling. Hierin staat een track & trace-code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen, controleer dan uw spambox.

Zie voor het overzicht van leverdagen Verzendinformatie op de website.

 
Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Uiteraard, dat is geen enkel probleem! U kunt bij het registreren een ander bezorgadres opgeven, bijvoorbeeld een werkadres of het adres van familie of vrienden. Maar u kunt ook kiezen voor een DHL Parcelshop. 

 
Bezorgt YOEK bij postbussen of expediteurs?

Nee, we kunnen bestellingen helaas niet bezorgen bij postbussen of expediteurs.

 
Kan YOEK op meerdere adressen tegelijk bezorgen?

Helaas niet. U kunt per bestelling slechts één bezorgadres opgeven. Als uw bestelling cadeaus bevat, of artikelen die naar andere adressen moeten worden gestuurd, vragen we u voor elk adres een aparte bestelling te plaatsen.

 
Kan ik mijn bezorgadres nog aanpassen nadat mijn bestelling is verstuurd?

We kunnen een bestelling niet meer ergens anders heen sturen zodra deze eenmaal is verzonden. Zorg dus dat u altijd een geschikt bezorgadres opgeeft voor het betreffende bezorgmoment, of neem tijdig contact met ons op. 

 
Kan ik mijn bestelling volgen?

Als uw bestelling is verzonden, krijgt u per e-mail een bevestiging van DHL met de verzendgegevens en een track & tracenummer. Hiermee kunt u de status van de verzending volgen.

 
Is mijn pakket verzekerd?

Alle artikelen zijn gedurende de verzending van YOEK naar het bezorgadres verzekerd tegen diefstal en onopzettelijke beschadiging. De dekking vervalt zodra de artikelen zijn geleverd op het opgegeven bezorgadres en zodra ervoor is getekend.Als de doos bij levering beschadigd is, raden we u aan om het pakket te weigeren of om bij het zetten van uw handtekening aan te geven dat u een beschadigde doos heeft aangenomen. We stellen het op prijs als u dit bij ons meldt.

 
Moet ik bij bezorging voor mijn bestelling tekenen?

Gezien de waarde van de producten hebben we voor alle bestellingen een afleverbewijs nodig. Dat betekent dat we pakketten niet mogen bezorgen zonder handtekening. U kunt tijdens het bestellen kiezen voor; bezorging bij een afhaalpunt, alleen huisadres (geen aflevering bij de buren) of handtekening vereist (dan kan het wél bij de buren geleverd worden). 


Retouren en omruilingen

Hoe werkt het retour/omruilproces?

U kunt uw aankoop tot aan 30 dagen na de dag dat u de gehele bestelling heeft ontvangen ongedaan maken. Dit kunt u doen door binnen deze termijn de artikelen retour te sturen, of door ons binnen deze termijn op de hoogte te brengen dat u een artikel wenst te retourneren. Indien u ons vooraf op de hoogte brengt, heeft u vanaf dat moment nog 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren. Ons retouradres: Yoek BV, Venenweg 19, 1161 AK Zwanenburg, Nederland 

U kunt uw artikelen retour sturen of ruilen als:

1. uw verklaring is bijgevoegd waaruit blijkt dat u de aankoop ongedaan wenst te maken; 
2. de artikelen niet gedragen zijn, passen mag natuurlijk wel (indien u de artikelen draagt en daarmee dus verder gaat dan nodig is voor de beoordeling van de artikelen kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar u aansprakelijk voor kan zijn); 
3. de prijskaartjes aangehecht zijn (het is niet nodig om deze te verwijderen. Indien deze zijn verwijderd kan dit waardevermindering ten gevolg hebben waar u aansprakelijk voor kan zijn); 
4. u de artikelen op de juiste manier heeft opgestuurd en de juiste portokosten heeft betaald / dan wel de retoursticker op de juiste wijze op het pakket heeft geplakt (indien dit niet het geval is kunnen wij de portokosten bij u in rekening brengen);

ARTIKELEN RETOURNEREN

  • Vul bij voorkeur het retourformulier (of een andere ondubbelzinnige verklaring) in en voeg het bij het pakket.
  • Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking.
  • In het pakket vindt u een retoursticker. Met behulp van deze sticker kunt u het pakket kosteloos retour zenden via een DHL Parcelshop (enkel beschikbaar vanuit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Finland en Zweden). U vindt de dichtstbijzijnde Parcelshop via: www.dhlparcel.nl of www.dhlparcel.be. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. 
  • Zit er geen sticker in het pakket? Stuur dan een e-mail naar: returns@yoek.com
  • Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat u op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met het zelfde middel als waarmee u de aankoop heeft gedaan, tenzij u met een andere methode instemt. Voor de terugbetaling rekenen wij in ieder geval geen kosten. Indien u uw volledige bestelling retourneert ontvangt u tevens de eventuele verzend-en transactiekosten van ons terug.

YOEK kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geretourneerde items. Verpak en sluit uw retourzending zorgvuldig.

LET OP: Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken worden niet geaccepteerd. Indien we één van deze items toch retour ontvangen, zullen we het weer terugsturen en de verzendkosten in mindering brengen op het retourbedrag.

RUILEN
Wilt u een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Stuur dan een mail naar onze klantenservice: returns@yoek.com
Als het artikel op voorraad is, krijgt u dit gratis thuisgestuurd zodra we uw retourzending hebben ontvangen. De eerste keer ruilen voor een andere maat is gratis, mocht u het een tweede keer retour willen sturen dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. U kunt zelf kiezen met welk postbedrijf u het pakket terugstuurt. Wilt u het pakket terugsturen via DHL, dan dient u uw zending online aan te melden. 
Wilt u een ander artikel ontvangen? We vragen u dan een nieuwe bestelling te plaatsen. We zullen het bedrag voor de geretourneerde artikelen, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, dan binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

HERROEPINGSRECHT

U heeft het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te ontbinden (herroepingsrecht).
Deze termijn mag u gebruiken om het artikel te passen, te bekijken en te beoordelen, tenzij anders vermeld. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:

  •  Waarop u het artikel ontvangen hebt
  •  Bij meerdere artikelen in één bestelling; op het moment waarop alle artikelen ontvangen zijn

Nadat u gebruik heeft gemaakt van je herroepingsrecht heeft u 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen naar ons. U kunt ook het Modelformulier voor herroeping gebruiken om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet, maar gebruik van dit formulier is niet verplicht. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. 

Gratis retourneren met DHL retourservice binnen Nederland
Lever uw pakket gratis in bij een DHL-punt en maak hierbij gebruik van de voorgedrukte retoursticker die bij de bestelling zit. Een DHL-punt bij u in de buurt is te vinden via de locatiewijzer van DHL op www.dhlparcel.nlUiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. 

Retourvoorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):

  • Het artikel compleet is, inclusief de labels
  • In de originele staat en verpakking

Om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht, is het voldoende om de te retourneren artikelen met een retourformulier en deze gratis te versturen via de DHL retourservice (alleen binnen Nederland) Je kunt ook door het invullen van het herroepingsrecht-formulier aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. U bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Als u artikelen terugstuurt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de aankoop ongedaan heeft gemaakt retour. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling tot het moment dat wij de artikelen retour hebben ontvangen, of totdat u op afdoende wijze heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. U ontvangt het bedrag terug via de betaalmethode die u bij de bestelling hebt gebruikt.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Als u nog verdere vragen heeft over de verzending en de verwerking van uw bestelling, kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.


Overig

Hoe kan ik inloggen in mijn account?

U kunt inloggen via de knop Mijn account. U vindt deze knop aan de bovenkant van de pagina, bij 'Mijn account',  of 'Inloggen'

 
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens veranderen?

U kunt inloggen via de knop Mijn account. Zodra u ingelogd bent, kunt u uw gegevens wijzigen. Mocht u problemen ondervinden, kunt u per e-mail contact met ons opnemen.

 
Blijven mijn persoonsgegevens privé?

U kunt er met een gerust hart vanuit gaan dat uw persoonsgegevens privé blijven en als vertrouwelijke gegevens worden behandeld. Lees alle details in ons Privacybeleid. Om u aan te melden hebben we uw naam, adres en e-mailadres nodig. YOEK kan uw contactgegevens gebruiken om u per e-mail te informeren over nieuwe producten en diensten. Wilt u deze berichten niet ontvangen, laat het ons dan weten.

 
Kan ik mijn verlanglijstje opslaan?

Jazeker. De artikelen die u op uw verlanglijstje zet, worden daar bewaard (let op: de items worden niet voor u gereserveerd).

 
Waar kan ik actiecodes of een code van een cadeaukaart invullen?

U kunt deze code invullen in uw winkelwagen in het veld 'Kortingscodes' en klik vervolgens op 'Kortingscode toepassen'
Yoek Kortingscode.

 
In wat voor verpakking wordt mijn bestelling verzonden?

Uw bestelling wordt standaard ingepakt in luxe vloeipapier en wordt geleverd in een kartonnen doos.

 
Hoe moeten producten van YOEK worden behandeld en gewassen?

Elk artikel is voorzien van een eigen etiket met wasvoorschriften. Mocht u vragen hebben, neem dan contact op met de Fashion Advisor.

 
Kan ik me ook afmelden voor de YOEK-nieuwsbrief?

Ja, dat kan. Als u bent ingelogd in uw account, kunt u bij uw persoonlijke gegevens onder 'Nieuwsbrieven' aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen. U kunt zich ook afmelden voor nieuwsbrieven door in de nieuwsbrief op 'unsubscribe from this list' te klikken. U vindt deze link onderaan elke nieuwsbrief.

 
Heeft YOEK een seizoensuitverkoop?

YOEK heeft ieder seizoen sale, net als fysieke winkels. Zie hiervoor de knop 'Sale' in de bovenste navigatiebalk op onze homepage, tijdens de sale periode. Voor leuke koopjes en aabiedingen gedurende het hele jaar, kunt u terecht in onze online outlet. Houd er rekening mee dat YOEK niet kan garanderen dat de saleprijzen online hetzelfde zijn als bij onze verkooppunten.

 
Ik zie Trustpilot reviews op de website staan, hoe werkt dat?

Trustpilot een derde partij die wij gebruiken om klantreviews te verzamelen. Feedback is voor ons namelijk erg waardevol! Wanneer je bij Yoek een bestelling plaatst krijg je een uitnodiging om jouw mening te geven. Het reviewplatform is voor iedereen toegankelijk, zodat ook anderen de reviews kunnen bekijken. Meer weten over Trustpilot? Klik dan hier.

 
Wat zijn cookies? Moet ik me er zorgen over maken?

Een cookie is een stukje informatie dat uw browser opslaat op de harde schijf van uw computer. Cookies houden bij wat u op een website doet. YOEK gebruikt cookies om te zien hoe vaak u onze website bezoekt, wat u in uw winkelwagen doet en wat u eerder al heeft gekocht, en om u pagina's te laten zien die aansluiten bij uw voorkeuren. Cookies zijn bedoeld om u te helpen bij het winkelen; u hoeft zich er dus geen zorgen over te maken. De meeste browsers accepteren cookies automatisch, maar u kunt de instellingen van uw browser meestal wel aanpassen om die automatische acceptatie uit te zetten. Als u geen cookies wilt accepteren, kunt u de meeste functies op onze website gewoon blijven gebruiken. U kunt ook gewoon producten bij ons bestellen. Het gebruik van cookies is standaard in de branche. Lees alle details in onze Cookie Policy

 
Heeft u technische problemen met de website?

De Yoek-website zou natuurlijk zonder problemen moeten werken. Komt u toch een fout tegen of is iets niet duidelijk? Laat het ons dan weten.

 
Wilt u contact met ons opnemen?

Heeft u vragen, of heeft u nog verdere hulp nodig, neem dan contact met ons op. We helpen u graag persoonlijk verder!